I'm goood =D

Jag känner mig riktigt nöjd idag för allt jag fått gjort.

Som jag skrev igår så började jag träna idag. Jag började dagen med att gå upp en halvtimme tidigare än vanligt (05.30) och tränade i c:a 20min. Jag åt frukost och gjorde mig iordning och sen cyklade jag till jobbet c:a 06.50
Tyvärr så hade jag inget måttband tillgängligt imorse, kom på att jag hade det hemma hos Uffe. Men jag är hos honom ikväll igen, så imorgon innan jag tränar så ska jag mäta midjan och dokumentera det. :)
En sak som jag tycker är bra med jobbet är att jag där får extra träning eftersom vi cyklar från kontoret och ut till alla vårdtagarna. Så dem dagar jag jobbar får jag ju lite extra träning utöver övningarna jag gör hemma på morgonen.

Jag jobbade till 15.30 idag, hade en lugn och bra dag på jobbet. Ingen stress och inga direkt tunga lyft idag.
När jag kom hem tog jag en varm skön dusch (avslutade självklart med svalt vatten för porerna och hårets skull). Sedan gjorde jag mig iordning och packade ner mina saker igen, blev hämtad c:a 16.15 av Uffe's pappa och så bar det av mot Sjöbo.

Jag var ganska hungrig när vi kom fram så jag åt god middag direkt, som Diana (Uffe's mamma) hade lagat. Sedan satte jag mig vid telefonen och datan och började ringa runt.
Jag började med att ringa till Tele2 och sa upp mitt mobila bredband från och med den dagen min bindningstid är slut. Det var inga problem med det, änsålänge.. Får hoppas att dem inte klyddar till det sen när tiden närmar sig.. Är ju bunden till det fram till sista juli, så trots att det inte fungerar måste jag ju gå och betala för det tills dess.
Sedan så ringde jag till Telia och frågade lite om priserna på deras mobila bredband och fick lite klartecken på ändringarna av priserna runt påsk (mest så att jag inte missuppfattar något och blir rent paff när räkningarna helt plötsligt dubblas). Dem har nämligen halva priset på vissa abonnemang fram till påsk.

Jag pratade sedan med mamma och bollade lite om ifall det abonnemanget jag kollat på hos Telia var bra eller inte jämfört med de andra abonnemangen dem hade och jämfört med andra operatörer. Vi tänkte likadant och jag bestämde mig för att beställa Fri 10 som abonnemanget heter. Jag får då 10 GB data-volym, kostnadsfritt usb-modem som egentligen kostar strax över 1000:-, e-post med 5 valfria adresser, ett mediebibliotek för säker lagring, virusskydd och personlig brandvägg till datan. Dessutom är det prova på i 30 dagar. Så skulle jag inte vara nöjd, kan jag trots bindningstiden säga upp mitt abonnemang inom 30 dagar efter köpet.

Jag måste ju nämna att jag fick sitta i kö hos telia i mer än en halvtimme innan jag fick prata med någon *suck*.. Det var tur jag hade annat att göra samtidigt ju.
Under tiden beställde jag nämligen ansökningsblankett för att få ut mitt skadestånd hos brottsoffermyndigheten. Blev lite fundersam och virrig om skillnaden på postadress och gatuadress. Skulle fylla i dem två samt postnummer och postort. Men jag fick lite hjälp inne på facebook så tack till er som hjälpte mig. =)

Jaa, jag får säga att jag är nöjd med mina insatser idag. Träningen verkar hjälpa, har träningsvärk i magen ;P hehe.. Och så har jag fått lite "pappers/data-arbete" gjort. Har jobbat och är inte lika trött efter jobbet idag som jag brukar vara.. Kanske det har med att göra att jag tränat och så självklart att vi haft en lugn dag på jobbet. =)

Nej, nu får detta räcka för idag, ni orkar ju kanske inte ens läsa allt jag skrivit.. har ju blivit lite mer än vad jag brukar skriva, eller?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tjena gumman! :)

2010-01-17 @ 09:27:52
Postat av: Tobbe

Nej, nu får detta räcka för idag, ni orkar ju kanske inte ens läsa allt jag skrivit.. har ju blivit lite mer än vad jag brukar skriva, eller?



hehe läste det och jag var nojd :P haha bra du ar nojd iaf! :D

2010-01-19 @ 12:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0