Underbar helg

Vet att jag inte skrivit på någon dag, men har inte suttit vid datan alls. Har haft fullt upp hela tiden och när jag väl haft tid över har jag varit rent slut och helt enkelt inte orkat. Men ja, kangåigen lite kortfattat vad jag gjort.

För det första så har jag jobbat, så har fått ihop en hel arbetsvecka denna veckan (5 dagar), varav 2 av dagarna tillkommer ob-tillägg för veckoslut (lördag och söndag). Sen får vi se, beroendes på om någon är sjuk på måndag eller inte så blir det jobb då också, men det får jag veta imorgon.

Så ja, då går vi tillbaka till i torsdags. Då var jag faktiskt ledig, så då tog jag det lugnt, badade och städade undan lite på rummet. Sen fick jag packa ner lite kläder och så eftersom jag skulle iväg senare under dagen. (Jag och Uffe har ju fått låna Jennys lägenhet från torsdags till imorgon. En helt underbar helg har det blivit). Men vilket fall som helst så ringde pappa helt plötsligt runt halv 4 och sa att han skulle bli sen från jobbet och undrade om jag kunde hämta ungarna. Så när Uffe kom vid 4 så åkte han och jag in till Åkarp och hämtade mina 2 yngsta små brödrar (den äldste gick hem från skolan eftersom han bor i samma stad/by). När vi väl kom hem tog jag mina saker och gick ner till bilen igen, pappa hade hunnit hem till dess så jag och Uffe kunde köra till Jennys lägenhet direkt.
Först så blev det att ta upp alla sakerna, sen tog vi det lite lugnt och sen blev det en runda till obs (eller rättare sagt coop forum) och handlade mat och frukost för helgen. Så när vi kom hem lagade jag mat till oss. Till Uffe blev det gräddstuvad pyttipanna och till mig blev det stekt sill med potatismos, gräddfil och grönsaker. Riktigt mumsigt blev det. :) Senare blev det myyys och sängdags. Vi båda två skulle ju jobba dagen efter.

Fredagen kom och vi båda jobbade för fullt. Uffe kom hem före mig (13.00) och låg och vilade när jag kom hem från jobbet (runt 16.00). Min sötnos hade huvudvärk :( Jag ställde mig i alla fall och diskade direkt när jag kom hem, sedan lagade jag mat till oss (gräddstuvad pyttipanna och ägg) eller ja, det var bara jag som åt ägg. Men det blev gott det också. Sedan blev det ett varmt, mysigt bubbelbad för mig. =) Kom förresten på att jag tog ett litet fotbad innan jag hoppade in i badet. Var såå öm i fötterna efter jobbet :( Är det lite idag också men inte alls lika mycket. Men men, sen gick vi och la oss vid 10-tiden, blev rätt tidigt eftersom Uffe hade ont i huvudet och jag skulle upp och jobba igen dagen efter, ja, idag då vill säga.

Sen har vi kommit till idag då. Har väll i princip gjort samma sak idag. Jobbat från 07.00 till 15.30 varav jag fick 30min massage på jobbet. Riktigt skönt, det behövdes, men skulle behöva en riktig massage också. Men det får bli när man har råd till det ju. När jag kom hem tog jag först en dusch, sen blev det lite mys med pojken min. :)
Jaa, blev sen att diska från gårdagens mat och dagens frukost, och sen en runda till obs och handlade mat till ikväll och jobbet imorgon. Resultatet av handlingen blev schnitzel med kroketter och bearneisås till idag och till jobbet imorgon blev det championsoppa med extra mycket svamp. Riktigt gott, har inte ätit soppa på länge. Och så eftersom det är lördag blev det lite lösgodis, choklad och läsk till ikväll också :) Har förresten gått upp mer i vikt nu, vägde mig i förmiddags och då visade vågen 51,4 (jag stod inte på någon matta och hade inga kläder, så det fanns inget missvisande).

Såå nu sitter jag här och skriver medans Uffe ligger och jävlas med mig för att få min uppmärksamhet, haha. Så har ju suttit och skrivit en hel del nu så får väll avsluta nu så han blir glad. =) Och så kommer godiset också snart fram, hihi.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt att ni har en mysig helg!

Fint foto! hihi

2009-09-12 @ 21:52:13
Postat av: Bella

Aah =) Hoppas ni också haft en mysig helg.

2009-09-13 @ 13:03:04
URL: http://thoughtsfromwithin.blogg.se/
Postat av: *Sandra -Liam's mamma

Tack gumman. Ja det är egentligen ljusbrunt jag vill ha men jaa det blir ju inte det på detta jävla håret hehe...



Hoppas ni hade mys fast att ni båda jobbade så pass..

2009-09-13 @ 13:20:24
URL: http://thestoryinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0