Tänker, tänker, tänker...

Iiiih, jag vet inte alls vad jag ska.. sitter fortfarande och funderar på utbildningen.. och jag har fortfarande funderingarna på att bli hudterapeut. Utbildningen finns i Landskrona på 2 år. Det är en KY-utbildning alltså består 1/3 av utbildningen av LIA (lärande i praktik) alltså typ praktik. Och det är ju en sån utbildning jag vill gå, vill hellre gå KY än vanlig högskola eller så..

Jag satt iallafall och kollade lite på deras hemsida igår.. Skolan heter TechFuturum och ligger som sagt i Landskrona. Utbildningsinnehållet består av:

Introduktion 1p
Anatomi / fysiologi 4p
Dermatologi 3p
Kemi / fysik 4p
Entreprenörskap 6p
Personlig försäljning 2p
Ansiktsmassage 5p
Ansiktsvård 7p
Diatermi / vaxning 7p
Spaterapi 7p
Makeup / kamouflage 3p
Manikyr / pedikyr 6p
Examensarbete 3p
LIA 22p

Antalet p (poäng) står för veckor. 1p = 1 vecka 2p = 2 veckor etc. Så allt som allt blir det 80p = 80 veckor.

Nästa utbildningsår påbörjas hösten 2010 så jag har ju självklart ett bra tag kvar på mig att tänka som tur är :)


Nej men nu ska jag mysa lite med älsklingen och kolla lite på tv, sen blir det att fixa lite mat till oss och så är det idol 20.00 ikväll ju, får inte missa det denna gånge, haha. =)

 

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Jag tycker det låter som en väldigt intressant utbildning och även något som ligger i dina intressen. Inte fel att ha ett arebte som man är intresserad av så att säga.

Jag har för mig att min väninnas lillasyster har gått den utbildningen, ska kolla upp det så kanske du kan ställa frågor till henne?

Kram!

2009-09-19 @ 17:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0