Sjukt

Läste precis om två tjejer, 13 år gamla, som nekades att köpa happy meal på McDonalds i Halmstad. När dem frågade varför fick dem till svar att det var åldersgräns på happy meal, att man måste vara under 12, och att dem därför var för stora för att äta happy meal. Flickorna stod på sig och sa att dem skulle ha happy meal och påpekade även att det inte stod någonstans om att det fanns någon åldersgräns. Då sa kassörskan att McDonalds inte tjänar bra på happy meal och att dem fick köpa varsit vuxen meal istället. Tjejerna bestämde sig istället för att äta på en annan hamburgerrestaurang där dem utan problem fick handla varsit barn meal.

Hur dum kan man vara? Till och med jag som är 20 år nu åt ett happy meal för max ett år sedan, inte fan fick jag någon kommentar om att det skulle finnas någon typ av åldersgräns, och dem kan ju fan inte trott att jag var yngre än tolv, såvida det inte var en blind som stod i kassan den dagen.

Att man har mage att avvisa två yngre tjejer på detta viset, som alltid äter happy meal eftersom dem inte orkar ett helt vuxen meal. McDonalds presschef Claes Eliasson säger att happy meal är rekomenderat för barn mellan 3-12 år, men att kassörskan självklart gjort fel i att vägrat sälja happy meal till de två tjejerna.

Anser personligen att denna kassörska borde få en varning för detta beteende. För det första för att det var kränkande och avvisande mot dessa två tjejer, samt för att McDonalds förlorar kunder på detta sätt. McDonalds restauranger i sig borde ge deras anställda en bättre utbildning om de produkter dem har i sitt utbud så att något sådant här inte uppstår igen. Och detta är till allas fördel.

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Håller med fullständigt, lönt att lägga en massa extra pengar på ett stort vuxen-mål om man inte orkar äta allt. Världen är sjuk, tack och lov fick fallet sin uppmärksamhet iallafall..

2009-09-04 @ 21:59:56
URL: http://chicaz.blogg.se/
Postat av: Bella

jo, det är tur det. jag tycker det är helt fel, så jag hoppas verkligen det blir en ändring och att denna kassörskan lärt sig något.

2009-09-04 @ 22:01:14
URL: http://thoughtsfromwithin.blogg.se/
Postat av: *Sandra -Liam's mamma

thihi snart får du göra det ;)

haha det om happy mealet var ju roligt jag åt happy meal senast igår hahahaha och de sa inget till mig haha

2009-09-04 @ 23:06:59
URL: http://thestoryinside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0