Mjukare hy och tjockare ögonfransar

Idag har det inte hänt mycket mer än att jag jobbat från halv 8 till 4 (under denna tiden fixade jag mott legetimation på jobbet + fick 15min massage i massagestolen på jobbet). Sen så har jag bara tagit det lugnt resten av dagen. Tog ett härligt bad och så har jag ätit kinamat. Jag är rent slut i kroppen efter att jobbat idag. Men ändå så har det varit en lugn dag på jobbet. Kan vara för att jag varit ledig någon dag nu + så har det varit blåsigt och kallt idag när jag cyklat i jobbet. Väderomväxlingen tar hårt på en också ju.

Men eftersom jag inte har så mycket att skriva om idag så tänkte jag bjuda på två skönhetstips. Det första tipset har jag läst andra göra och för dem har det funkat. Den andra vet jag inte alls, men det kan ju vara värt att testa iallafall. Alltid kul med ya "påhitt" ju. :)

Få mjukare fötter och händer under en natt:
Har du torra fötter och händer kan du smörja in rikligt med fet kräm, gärna bodybutter eller liknande. Sätt sen en plastpåse på varje fot/hand o låt vara under natten. När du vaknar på morgonen kommer dina händer/fötter vara återfuktade o mjuka. Tycker du det är obehagligt med påsarna kan du ta på vantar/strumpor för att minka "plastpåse-känslan". Med strumpor och vantar minskar du även risken för att påsarna ska slinka av under natten.

Vill du ha tjockare ögonfransar?

Då är det bara att applicera lite vaselin på ögonfransarna med en mascara borste som är tvättad, ( alltså ingen gammal mascara på) sedan är det bara att applicera på fransarna innan man t.ex går och lägger sig.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0