Saga utan mening

Och så blev klockan mycket och snart är det dags att lägga sig.. hmm, hur gick detta till?

Det var en gång en ung dam som skulle upp tidigt en söndag morgon och jobba. Hon vaknade en timme tidigare och började den nya dagen med att klä på sig och äta en god frukost med flingor och juice. Hon förberedde även 4 mackor till frukostrasten på jobbet. Väskan packades inför arbetsdagen och runt 06.40 bar det iväg med cykeln till jobbet.

När denna unga dam kom till jobb någon minut senare packade hon upp sin frukost och förberedde med nycklar, telefon och schema för dagen. 07.15 cyklade hn på nytt iväg ut på sin arbetsdag inom hemtjänsten. Nu väntade ett 6-timmars pass som visade sig vara lugnt, trevligt men även lite tröttsamt efter en natt utan någon särskild sömn.

10.00 var det frukostrast och 13.00 var arbetsdagen slut. Väl hemma fann hon att varken hennes pappa eller syskon var i när heten. Hon började att ringa sin underbara pojkvän för att småprata lite för att sedan ringa till sin pappa för att ta reda på var dem alla tagit vägen. Styvmamman visste hon redan var hon var, hon var ute och plockade svamp i någon skog utanför Sjöbo. Under samtalet med pappan fick hon veta att han och syskonen med en kompis till dem, åkt till skattkammarön.

Den unga damen bestämde sig för att bara ta det lugnt när hon väl var ensam hemma och fick chansen till detta. Runt 5-tiden kom hennes pappa, syskon och deras kompis hem och strax därefter kom även kompisen mamma, som den unga damen väntat på hela dagen. Nu skulle hon klippa sig. Eller nästan "nu".

Det blev en kopp kaffe och lite små snack med kompisens mamma innan klippningen, samt så kom den unga damens styvmamma hem som är vän med kompisens mamma. Men klippningen blev av och som bestämmt klippte hon bara av dem slitna topparna.

Sedan under dagen blev det en långt, varmt, härligt bad och lite godis, glass och läsk. Och så självklart 4 avsnitt av America's Next Top Model, period 12.



Hmm.. jaa, fråga inte varför det blev så här. Jag har ju tänkt att jag skulle skriva lite idag (eller det blir ju igår eftersom klockan är efter midnatt), men så blev det idag (efter midnatt) eftersom jag då kollade på top model så länge och glömde bort tiden. Sen när jag väl börja skriva så var det ju inte meningen att mitt blogginlägg skulle bli som en saga. Men när jag började skriva så lät jag bara fantasin flöda och jag skrev min dag som en saga ändå. Kanske lite roligare att läsa? Vad vet jag.. :) Kan ju iallafall berätta att ALLT i min lilla saga har hänt. Och det finns säkert något grammatiskt fel eller något som står i fel ordföljd eller något, men det orkar jag inte bry mig om. Det är ju inte direkt så att jag tänkt bli författare ;) Så ni får allt tåla några små kråkor i texten.

För övrigt tänkte jag bjuda på en bild.. Och detta är en one of a kind bild som ni inte kommer se fler av (eller kanske). Det är jag, nu ikväll för att visa att mitt hår blivit liiiite kortare (1-2cm) och jag är osminkad och har inte fixat håret alls utan det bara är där + så är bilden av dålig kvalité och suddig. Men ja, det får duga ikväll/inatt, har gjort den svart-vit istället för i färg (så blev den lite snyggare iallafall). Får bjuda på en bättre och snyggare bild en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0