Få vitare tänder..

Idag tar jag det bara lugnt hemma, har min lillasyster här också eftersom mamma fick åka in till sjukhuset med mormor. :( Hoppas det inte är för allvarligt bara. Får höra med mamma sen om hur det gick..

Hade egentligen tänkt unna mig liten spadag idag här hemma med ansiktsmask och att testa några av skönhetstipsen jag lagt upp här. Men det blir inte av nu, eller jo. Kan väll göra det ändå ju, Sofia har ju stadgat sig här nu så. Först när hon kom hit var hon ju lite blyg som vanligt, hehe. Så något av mina tips ska jag testa idag tänkte jag. :)

Sen så blir det tacos till middag idag, riktigt gott. Och så ska jag beställa alla julklapparna idag också, hihi. Vet att jag är jätte tidigt ute, men det ska beställas på internet och då vill jag gärna vara ute i god tid. Så har man ju tid på sig och fixa och dona om det skulle bli klydd med leveransen eller om jag skulle få fel produkt eller något. Mycket enklare och smidigare. Det lönar sig dessutom eftersom när det närmar sig jul kanske produkterna tar slut så man inte får det man vill ha och så är det förmodligen mer klydd med leveranser och sånt då (rusningstrafik) hehe. Sen så kanske dem höjer priserna lite mot jul också eftersom dem vet att folk kommer handla då. Sen så sänker dem det till rean efter jul (mellandagarna).

Men men, hittade lite små knep på hur man kan pröva på att få vitare tänder. Alltid värt att testa ju. Och förmodligen så ser man ingen skillnad efter första kuren utan precis som med allting annat så får man nog göra det några gånger för att se resultat. :)

Vackra vita tänder
En tandkur kan prövas - men upprepa inte den för ofta med risk att slita emaljen.

Koksalt
Borsta tänderna med salt på torr tandborste.
Missfärgade tänder av nikotin, rödvin, blåbär mm kan få tillbaka sin färg.

Citron
Skär en klyfta av citron och gnid mot tänderna.
Det här kan man göra en gång i veckan.

Jordgubbe
En ituskuren färsk jordgubbe kan användas på samma sätt som citon.

Salvia
Blad av färsk salvia kan gnidas mot tänder och gom, renar och friskar upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0