Känslor <3

Jag har kännt mig så sjukt slö hela dagen idag. Men ändå har jag fått en del gjort. Jag har hjälpt Malle och städa här hemma, dammat av och lite så. Jag har städat lite på mitt eget rum (har dock damsugning och moppa golvet kvar) och så har jag packat in alla julklappar och presenter som jag hade köpt. Det känns verkligen skönt att ha fått det gjort, nu slipper jag ju oroa mig för att ungarna ska snoka runt ;) hehe.

Jag gick ju förresten upp jätte tidigt idag, redan strax efter 4.. *Puuh* Det var inte det roligaste men var ju tvungen. Uffe skulle ju jobba, han började redan halv 6 och så hade jag lovat att vara hemma till 3 eftersom vi skulle städa. Så för att min sötnos skulle slippa köra fram och tillbaka hela vägen flera gånger med sin "sjuka" bil så åkte jag med honom redan på morgonen. Så jag var hemma strax efter 5 imorse, gick på toa, skickade ett sms till älsklingen om hur underbar han är och att han fick ha en bra dag på jobbet, sen så somnade jag igen.

Sedan vaknade jag strax efter 10 av att min mobil ringde. Trodde först att det kanske var jobbet som behövde mig i helgen, men inte var det det :( Hade ju hoppats på lite jobb efter denna veckan, men ne.. Men iallafall, det var från advokatbyrån dem ringde och berättade att domen läggs den 19'e. Så det är 10 dagars väntat nu.

Sen under dagen har jag förutom packat julklappar och städat, bara tagit det lugnt och saknat pojken min. Det är så tomt utan honom vid min sida. :(

Men fick ju träffa honom i onsdags kväll, det var så skönt efter rättegången.. Behövde lugna ner mig efter det, var verkligen en tuff dag.. har ju gått och tänkt mycket och så för den dagen, mycket tankar och minnen som kommit upp som gjort mig ledsen, arg, förvirrad och allt.. Men nu kan jah börja glömma ordentligt, nu behöver jag inte tänka på det mer.. Glad att jag har Uffe till stöd också, helt underbar är han.. Han märker alltid om det är något och anpassar sig alltid efter om jag orkar prata om det eller inte, och dem gånger han märkt att jag behövt prata men inte "vågat" så har han "dragit ur mig" vad jag tänkt på.. Det känns precis som han vet exakt hur jag funkar, och det vet han också.. Jag är så glad att jag har honom. Som jag skrev till han innan så har han hittat nyckeln till det tomrum i mitt hjärta som ingen tidigare haft tillträde till <3

Fick ju även en jätte fin ros av honom i ondags när vi träffades. Han vet verkligen när det där lilla extra behövs som mest, och då finns han där med det. :)

Sen så har jag hela min underbara familj och vänner att tacka. Utan er hade jag heller inte klarat av denna jobbiga period som varit.. Ni finns i mitt hjärta allihopa och där kommer ni alltid att finnas för mig vad som än händer. Det är genom såna här tider man vet vilka som är ens närmsta vänner..

Jag var ju även på seans igår med mamma och Uffe's mamma; Diana.. Jag blev så glad, eftersom jag fick budskap av den person jag hoppades få budskap av. Och inte bara det, utan dem budskap jag fickvar exakt dem ord jag behövde höra för att finna mer ro i mig själv.

Saknar dig så sjukt mycket morfar, fortfarande idag så kan jag ibland inte fatta att du gått bort. Det känns inte verkligt.. Men du finns hos mig, fick det bekräftat igår och även mamma sa det. Jag har väll egentligen vetat det hela tiden, kanske därför jag inte tycker att det känns verkligt att du faktiskt gått bort. Sen så har det varit så mycket turbulens sista tiden så jag har varit i en helt annan värld.. Men jag står på mig, och som du sa i ditt budskap så ska jag inte samla på mig fler tårfyllda pärlor på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0