Mysdag

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men den blev bra ändå =) Började med att gå upp vid 10- halv 11 och gjorde mig iordning och städade rummet lite, det såg ju för jävligt ut, så tänkte att så kan det ju inte se ut när Therese kommer, hehe. Sen strax efter tolv så cyklade jag ner till mat öppet och handlade olivolja, avokado och yoghurt. Skulle ju göra hårinpackning under dagen, det enda jag inte handlade var banan, som vi hade hemma redan. :) Sedan gick jag ner till bussen och mötte upp Therese tio i 1.

Först satt vi och snackade lite skit och bestämde hur och vad vi skulle göra. Vi fick ju ändra våra planer helt eftersom hon fick rycka in och hjälpa till med sina syskonbarn sen mot kvällen. Så helt plötsligt skulle hon med tåget redan 15.00. Men den tiden vi fick ihop blev ju perfekt =) Vi gick en runda till obs och kollade runt lite på kläder, hittade en jätte fin svart bustier till Therese. Hon ville ju också ha en efter att vi hade hittat en till mig igår, hihi. Sen så åt vi Äggnudlar med grönsaker och kycklingfilé, det var riktigt gott (men jag pillade bort dem flesta av grönsakerna dock, inte mycket som jag tyckte om, ex: broccoli). Men men, vi blev mätta och belåtna iallafall. Sen så kollade vi på glasögon till mig, jag behöver ju köpa nya. Men kunde inte riktigt helt bestämma mig. Så när jag lämnat av Therese på tågstationen gick jag tillbaka och bestämde mig. Så nu har jag fått tid på lördag klockan 12 för en synundersökning och så när den är gjord ska dem beställa in två par glasögon till mig (dem två jag valde ut såklart, haha) med rätt styrka och allt. Jag lovar att ta foto med båda glasögonen när jag fått dem. =)

Ja, sen hemma igen tog jag det lugnt bara. Vid 6 började jag röra ihopa min hårinpackning och masserade in den i håret. Sen satt den i i ungefär 30min med plast runt och allt, och så fönade jag med varm värme också på. Sen när det var dags att skölja ur håret så passade jag öven på att duscha hela mig och peela in hela kroppen med olja, mjölk och socker (det var den peelingkrämen jag, Therese och Cassandra använde för ansiktet i helgen). Så nu känner jag mig som en ny människa, len och mjuk på hela kroppen och håret känns mjukare och det känns som det fått lite mer volym och allt. Känns verkligen jätte bra. Hihi. Om ni själva vill testa så finns recepten inne på ett tidigare inlägg som heter Skönhetstips som finns i kategorin Inspiration.

Ja, och nu så sitter jag och bara tar det lugnt och äter morötter och gurka med tsatsikisås. Riktigt gott är det. :) Sen ska jag snart kolla vad jag ska ha på mig för kläder imorgon på rättegången och så måste jag kolla igenom lite papper. Sen får jag försöka sova. Börjar känna mig lite trött, så får hoppas att det inte blir en jobbig natt.

Dessa bilderna nedan visar mig under tiden jag hade hårinpackninge och så hur håret blev efteråt. Det är inte så bra bilder, men man ser lite ändå. :)

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0