Ägg i ansiktet ;P

Hihi, jag kunde inte vänta med att lägga ansiktsmasken till imorgon.. Så jag gjorde den redan ikväll istället, det går snabbt att röra ihopa och behöver bara sitta i en halvtimme. :) Perfekt. Så nu sitter jag här med äggvita i hela ansiktet. Till en början kändes det bara blött, hehe. Men sen börja den stelna och det kändes ungefär som om huden drog ihop sig eller vad man nu ska säga. Och så kan jag i princip inte röra en fena i ansiktet, kan knappt ens slicka mig runt munnen ;P Haha.. Under en liten stund så kliade det också lite, men det försvann snabbt igen :)

Jag kommer inte exakt ihåg hur det kändes när man var liten och skulle göra sån avgjutning av ansiktet med gips.. Men om jag inte har helt fel för mig så kunde man inte röra en fena då heller, så ungefär så känns det kanske ;P

Ja, nu har det iallfall gått en halvtimme och jag har tvättat ur ansiktsmasken. Får väll säga att huden känns mjukare, sen gällande finnar och så får man nog använda sig av ansiktsmasken ett tag innan resultat på det syns. Precis som med allt annat så blir det inget märkbart resultat efter endast en kur.

Jag känner också att huden inte känns lika "fet" som tidigare. Inte för att jag har direkt jätte fet hy, men har blandhy så lite skillnad känner jag. Så jag kan tänka mig att denna ansiktsmask är bra för dem med fet hy, då den verkar uttorkande.

Bilden nedan visar mig med äggvita i huvudet, man ser det inte direkt förutom att det är lite glansigt ;P

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Låter spännande, måste jag prova en dag :)

2009-10-20 @ 22:54:03
URL: http://chicaz.blogg.se/
Postat av: Bella

Hihi, det tycker jag du ska göra =) imorgon tänkte jag peela hela kroppen än en gång med den sockerblandningen du vet =)

2009-10-20 @ 23:00:59
URL: http://thoughtsfromwithin.blogg.se/
Postat av: therese

hihi så söt du e i din mask :P vi får testa de en dag o hoppas att ja får bort den från ansiktet efteråt :P haha

2009-10-21 @ 00:34:12
URL: http://blackwindow,blogg.se
Postat av: Bella

Hihi, klart du får bort den ;P Den var inte alls svår att få bort, haha.

2009-10-21 @ 09:18:03
URL: http://thoughtsfromwithin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0