Drömmar

På den senaste tiden har jag haft några konstiga och väldigt obehagliga drömmar som jag inte riktigt förstår.. Någon av drömmarna kommer jag ihåg ganska väl, medans nån annan kommer jag inte ihåg lika mycket. Den första drömmen är lite längre och dem tre senare kortare..

Den första drömmen som kom har jag drömt en eller två gånger.. Den börjar med att jag är med några kompisar. Det är sommar och vi skrattar och har kul. Jag har en lägenhet en bit ifrån stranden och det är sommar.
På vägen upp i trappen mot min lägenhet så hör vi en massa oljud längre ner i trappen. Vi ropar neråt att dem ska dämpa sig lite och vi får ett argt svar tillbaka och hör steg rusa upp i trappan. Vi snabbar oss in i min lägenhet och stannar kvar där ett tag.
När vi försäkrat oss om att ingen är kvar i trappen så gick vi vidare och skulle ner till stranden.. Halvägs ner kommer jag på att jag glömt en sak uppe i lägenheten och går upp igen ensam. Jag går in i lägenheten som är olåst (vilket jag inte la märke till förrens senare). Och när jag kommit in i lägenheten får jag syn på två män. Jag vänder mig snabbt om och börjar springa ut mot ytterdörren igen, men innan jag hinner fram känner jag hur någon får fatt i mig, drar mig bakåt och håller för min mun.
Dem drar in mig i vardagsrummet där dem håller fast mig. Jag kan varken skrika eller ta mig loss på något sätt. Han ena säger till mig att jag snart inte kommer kunna göra något motstånd, han tar fram en spruta som han sätter i min arm och plötsligt känner jag hur hela min kropp förlamas.
Männen har släppt taget om mig, men jag kan inte röra mig, inte en enda fena.. Det enda jag kan röra är mina ögon.. Jag kan heller inte prata eller skrika, inte göra ett enda ljud ifrån mig.
Dem börjar prata om vad dem ska göra med mig och plötsligt hör jag en av mina killkompisar ropa på mig från hallen, hans steg närmar sig och de två männen försvinner. Sedan hör jag hur ytterdörren smäller igen och sedan vaknar jag.

De andra drömmarna är inte lika detalj-rika och har heller inte varat så "länge"..

Den andre drömmen är jag än en gång med några kompisar, vi är ute i havet och simmar.. Helt plötsligt blir det storm och vi har inte en chans att ta oss in till land. Vi har ingenstans att ta vägen och vågarna blir allt större och  större. Vattnet stänker omkring oss och vi flyger omkring i vattnet, allt längre och längre ifrån varandra.
Jag känner att jag inte har någon kontroll alls över min kropp och helt plötsligt slutar det storma och vi alla har överlevt. Men vi är svårt chockade och vet inte alls var vi hamnat. Sedan vaknar jag.

I den tredje drömmen kommer jag endast ihåg hur mina tänder helt pltösligt börjar flisas sönder vändligt väldigt snabbt. Jag får panik och springer runt, vet inte alls vad jag ska ta mig till. Sedan vaknar jag.

Den fjärde drömmen hade jag imorse när jag somnat om efter att Uffe åkt till jobbet. Vi sov hemms hos Jenny och jag drömde att jag låg där i sängen. Skillnaden var att det i hallen inte fanns några garderober så jag kunder se ytterdörren (för er som vet hur Jennys lägenhet ser ut vet ni lite mer exakt hur jag menar).
Även i denna drömmen ligger jag där alldeles förlamad, jag kan inte röra mig eller säga ett ljud. Men jag ser. Plötsligt ser jag hur dörren öppnas. Jag försöker skrika men får inte fram ett ljud. Jag hör steg närma sig och ser hur en mans-skpenad närmar sig mig. Jag blir panikslagen och vaknar.

Hjälp mig.. vad kan dessa drömmarna betyda? Jag brukar inte ha sådana obehagliga drömmar. Dessa drömmarna har jag dessutom haft alla på mindre än 1-2 veckor.. :(
Kommentarer
Postat av: Anonym

vet inte vad dom betyder, men de låter ju inte som trevliga drömar iallafall..

2009-12-16 @ 20:35:05
URL: http://blackwindow.blogg.se/
Postat av: Saadet

Najs blogg:D ska vi följa varandra på bloglovin? kram:)

2009-12-18 @ 13:09:23
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: Bella

Svar Saadet: Tack så jätte mycket =) Aah, det skulle vi kunna göra, skaffade det precis och la till dig så =) Kram

2009-12-18 @ 18:28:02
URL: http://thoughtsfromwithin.blogg.se/
Postat av: Saadet

så nu lägger jag till dig med:D

2009-12-18 @ 18:33:16
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0