Modevisning

Då var kvällen här och om någon timme är det dags att sova så man kommer upp för att jobba imorgon. Vid 6-tiden och jag inom till Malmö med pappa min. Drog med han på en modevisning vid folkets park. Det var mycket trevligt, träffade en gammal kompis från grundskolan som designar kläder och så var det mycket trevligt att titta på.

Allmän information om modeviningen och denna designerkväll:
Stajl by Malmö 2009 - Tema Image & Identitet
Stajl by Malmö ger regionens nya modeskapare chansen att visa upp sig och sina verk. Dessa designers skapar kläder, smycken och accessoarer i egna stilar, och på denna Bazaar får dem marknadsföra sig, ta emot beställningar och sälja direkt till nya kunder.
Denna stora Bazaar med modevisning var idag den 30'e augusti mellan kl. 12.00 och 20.00 Under denna tiden hölls det i 3 modevisningar.
I år var 5'e året i rad som Stajl by Malmö presenterar regionens modeskapare och förmodligen är det inte det sista året. Så var uppmärksamma i slutet av augusti varje år för en ny uppvisning och nya kreationer.
Läs gärna mer om Stajl by Malmö inne på deras hemsida http://www.stajlbymalmo.com/ Där kan ni även se vad de tidigare åren har haft för tema.
Jag har själv inte kunnat hitta några bilder inne på deras hemsida från tidigare år. Men här får ni se några bilder (tyvärr inte av den ästa kvalitén) från detta året:





På denna sista bild har vi min gamla grundskolekamrat Susanne Widerberg som är designer till kläderna på bild nummer 2, 7 och 9.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0