Mitt första inlägg

Ja, då har jag bestämmt mig än en gång för att blogga och dela med mig av mitt liv. Denna gången har jag försökt att fundera ut lite mer vad min blogg ska innehålla, för att jag på det sättet alltid ska ha något att skriva om (eller nästan hoppas jag på).

Dem kategorier jag funderat ut att skriva om för tillfället är:

Min vardag

Inspiration
Utbildning
Hört och sett
Listor

Självklart så kommer det att tillkomma fler kategorier med tiden att jag kommer på något nytt att skriva om.

Inlägget idag hamnar under kategorin "Hört och sett"

Tidigare idag satt jag och kollade på Tyra Banks Show där ämnet var misshandel. En av tjejerna där berörde mig djupt och påminde själv om liknande tankar jag själv hade under en väldigt svår period.
Hon var tillsammans med en misshandlande kille under 4 år. Som tur är är det slut mellan dem nu, men hon har mycket att bygga upp hos sig själv nu efteråt. Hon skämdes och tyckte sig nästan förtjäna att bli misshandlad. Hon beskrev det som att: En tjej som henne själv som var ful, osmart och allmänt en sämre person förtjänade mer att bli misshandlat än en tjej som Tyra Banks som är smart, fin och allmänt en bra och fin person.

Det är så hemskt med dessa tankar. Jag blev djupt rörd av det hon sa, mina ögon tårades och jag tänkte själv tillbaka. Av egen erfarenhet vet jag hur dålig självkänsla man får av att vara i ett förhållande med en kille som misshandlar en. Sen kvittar det om denna misshandeln är fysisk, psykisk eller verbal så förtjänar INGEN detta.
Sen blev jag så arg då hon berättade att även hennes föräldrar sa till henne att hon var osmart och inte såg bra ut. Vad tänker dem med egentligen? Det är deras egen dotter som dem förstör psykiskt. Men dem har alla så fel. Denna tjej var mycket söt och vacker, både på insidan och utsidan, och ingen har rätt att ta ifrån henne den självkänsla över att hon är fin och smart. Hon förtjänar mycket bättre, det bästa, precis som alla andra som blir misshandlade på ett eller annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0