Make-Up Tips

Vaknade strax efter 6 idag, ganska pigg som vanligt. Skönt det får jag ju säga, aldrig kul att gå upp på morgonen om man är trött. Gick till jobbet 20 över 7, sen var jag igång från halv 8 till halv 2 idag. Men det har varit en lugnt dag på jobbet, inget stress, men mycket motion. Kvällen hemma blir lugn med internet, tv, mumsig mat och kanske lite godis. Tv'n har redan bjudit på två av mina favorit program som jag börjat följa, Tyra Banks Show och Top Model. Snart börjar det tredje programmet, Project Runway. Vanligtvis brukar jag inte kolla på tv och gör jag det får oftast alla andra bestämma vad som ska visas, men har jag tid och dessa programmen visas så parkerar jag i soffan under nästan 3 timmar, det är ju sån tur att dessa programmen är i följd på en och samma kanal.

Fick lite tips från Tyra Banks Show idag om när man ska slänga gammalt smink och köpa in nytt. Så tänkte dela med mig av dessa.

Tips 1:
Liquid foundation: Bör kastas efter 3-6 månader. Du kan se att din foundation är gammal när den blir lösare, fastare, när krämen börjar separera sig eller lukta.

Powder , blushes and eye-shadows: Bör kastas efter 1 år. Med gammalt puder, rouge och ögonskugga kan du få infektioner/inlammationer. Risken är störst runt ögonen.

Mascara: Bör kastas efter 3 månader. När du drar mascara-borsten upp och ner (pumpar) för att på så sätt få mer mascara på borsten, trycks det samtidigt ner luft med många bakterier ner i den lilla mascara-flaskan.

Lipstick & lip gloss: Bör kastas efter 1 år. Använder du dessa längre finns det risk för munsår.

Eye/lip pencils: Bör kastas efter 1 år. Men kan användas längre, om du är noga med att vässa pennorna (c:a en gång i veckan) och hålla dem rena och fräscha. Annars samlas bakterier som du kan få in i ögonen i munnen. Du kan se att din ögon/läpp penna är gammal när den börjar bli torr eller smular sig.

Facials cleansers & moisturizers: Bör kastas efter 6 månader.

Tips 2: Köp små stickers som du kan klistra på dina produkter där du skriver datumet du öppnar produkten. På så sätt kan du lätt hålla reda på när den ska kastas.

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Tack för tipsen, och föresten.. Jag älskar också dem programmen, tillhör favoriterna! :)

2009-08-31 @ 22:40:57
URL: http://chicaz.blogg.se/
Postat av: Bella

Oh fan, jag missade det idag :( Glömde helt bort det. Får kolla repris någon dag eller leta på internet :p hehe.

Tipsen var enkla men jätte bra. Man vill ju inte gå runt med gammalt smink och riskera sin hälsa. :)

2009-09-01 @ 21:18:39
URL: http://thoughtsfromwithin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0